46 Resulta(a)t(en)

  • TIMBERLAND motion access low utility

    heren
    € 150,00 S/O € 105,00 S/O

    -30%

    Courir Acties
  • TIMBERLAND motion access low utility

    heren
    € 150,00 S/O € 105,00 S/O

    -30%

    Courir Acties
  • TIMBERLAND motion access mid wp

    heren
    € 160,00 S/O
    Web only
  • TIMBERLAND greenstride motion 6 low lace mesh

    heren
    € 150,00 S/O
    Web only
  • TIMBERLAND euro hiker

    heren
    € 170,00 S/O
    Web only
  • TIMBERLAND euro hiker

    heren
    € 170,00 S/O
    Web only
  • TIMBERLAND greenstride motion 6 desert tactical

    heren
    € 150,00 S/O
    Web only
  • TIMBERLAND greenstride motion 6 desert tactical

    heren
    € 150,00 S/O
    Web only
  • TIMBERLAND motion access low wp

    heren
    € 150,00 S/O
    Web only
  • TIMBERLAND motion access utility

    heren
    € 140,00 S/O € 84,00 S/O

    -40%

    Outlet
  • TIMBERLAND motion access utility

    heren
    € 140,00 S/O € 84,00 S/O

    -40%

    Outlet
  • TIMBERLAND field trekker low jewel

    kind
    € 85,00 S/O € 42,50 S/O

    -50%

    Outlet
  • TIMBERLAND campsite

    heren
    € 180,00 S/O € 90,00 S/O

    -50%

    Outlet
  • TIMBERLAND campsite

    heren
    € 180,00 S/O € 90,00 S/O

    -50%

    Outlet
  • TIMBERLAND motion access low

    heren
    € 130,00 S/O € 78,00 S/O

    -40%

    Outlet

Timberland: ga elke uitdaging aan

Bekend om zijn beroemde gele laarzen die in 1973 werden ontworpen om bestand te zijn tegen de elementen van New England, biedt Timberland vandaag de dag een hele reeks schoenen, kleding en accessoires voor een publiek met een duidelijke stijl, dat met het merk het plezier en de bescherming van de natuur deelt. Het merk Timberland® is ervan overtuigd dat een groenere toekomst een betere toekomst is. In de praktijk zet het zich al tientallen jaren in om producten op een verantwoorde manier te maken, het milieu te beschermen en gemeenschappen over de hele wereld te versterken. Het merk heeft zich ertoe verbonden om tegen 2025 50 miljoen bomen wereldwijd te planten en doet de gedurfde gok dat haar producten tegen 2030 een netto positief effect op de planeet zullen hebben, door meer terug te geven dan ze nemen.

GESCHIEDENIS VAN HET MERK

Het begon meer dan 40 jaar geleden met het model 10061, de Yellow Boot genaamd Timberland, dat een top product werd. De erfenis van kwaliteit, authenticiteit en robuustheid leeft vandaag de dag voort in collecties die in lijn zijn met onze tijd.

Vaak geïmiteerd, nooit geëvenaard. De Yellow Boot™. Alles begon in 1952 met Nathan Swartz en het schoenenbedrijf Abington in het industriële gebied van New England, Verenigde Staten. Enkele jaren later kocht Nathan Swartz samen met zijn twee zonen Herman en Sydney het hele bedrijf op. Het bedrijf blijft de tien jaar daarna bloeien. In 1973 revolutioneerden de Swartzes de schoenenindustrie met een radicaal nieuw idee: het injecteren van de zolen in plaats van ze te naaien, om ze waterdicht te maken. Om zich te onderscheiden van de concurrentie bedachten ze een volledig nieuw model, zowel comfortabel, waterdicht, bijna onverwoestbaar en het hele jaar door draagbaar: de "Timberland" laars.

De gele laars wordt meteen een klassieker. Vanwege de populariteit van dit model werd de naam van het bedrijf officieel Timberland® in 1973. Het merk werd dan naar de Europese markt geëxporteerd, en vond onmiddellijk succes in Italië begin jaren 80.

TIMBERLAND CULTUUR

In 1989 zette Timberland zijn aantrekkingskracht op het grote publiek voort door een reeks wandelschoenen te ontwikkelen. Lichter dan de functionele modellen die voor professionals zijn ontworpen, werden deze ook snel geadopteerd, zowel door wandelaars als door enkele hiphopsterren die voor een uitstekende promotie zorgden. We denken bijvoorbeeld aan Notorious B.I.G of Nas die lange tijd gezien werden met de tijdloze 6-Inch aan hun voeten. Hoewel we geneigd zijn het Amerikaanse bedrijf altijd te associëren met de 6-Inch, heeft het ook andere zeer populaire reeksen.