ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN - COMMERCIËLE WEBSITE COURIR.BE

Laatst gewijzigd op: 04/07/2023

Algemene Verkoopvoorwaarden worden overeengekomen tussen:

Enerzijds de Onderneming Groupe COURIR, een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van 65 675 047,95 euro, met maatschappelijke zetel te 91 avenue Ledru-Rollin in 75011 PARIJS (Frankrijk) en uniek identificatienummer 843 726 704 R.C.S. PARIJS, Frankrijk, hierna genoemd "de Onderneming".

En anderzijds elke natuurlijke persoon die de website bezoekt of via de website www.courir.be een aankoop doet of bestelling plaatst bij een verkoper in een Courir-winkel (met uitzondering van Outlet) op de site www.courir.be, en die dit doet vanuit België (hierna genoemd "de Klant").

ARTIKEL 1 - VOORWERP

Deze voorwaarden hebben tot doel het definiëren van de modaliteiten en voorwaarden die van toepassing zijn op de verkoop op afstand, via de site www.courir.be (hierna: "de Site"), door de Onderneming Groupe COURIR aan de klant. Ze regelen alle stappen die nodig zijn voor uitvoering van de bestelling (de bestelling, de diensten en de betaling, levering en retournering van de bestelde goederen) en de opvolging van deze bestellingsovereenkomst tussen de contracterende partijen op de Site.

Het doel van de Site www.courir.be is het te koop aanbieden van producten bedoeld voor particulieren, die ze voor persoonlijke doeleinden gebruiken en niet doorverkopen. De onderneming Groupe COURIR behoudt zich daarom het recht voor om de verkoop van producten aan andere detailhandelaren of wederverkopers te weigeren of te annuleren.

Deze bestelling kan rechtstreeks door de Internetgebruiker worden gedaan op de site www.courir.be of door de verkoopmedewerker in de winkel via de webshop bestelinterface, voor de in de winkel aanwezige klant die zijn bestelling aan de kassa van de winkel betaalt. De klant kan zijn artikelen vervolgens op het adres van zijn keuze of in de winkel in ontvangst nemen, zoals in het traditionele proces op de site www.courir.be.

Elke bestelling op de Site betekent uitdrukkelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze Algemene Verkoopvoorwaarden.

De Klant verklaart bekwaam te zijn om dit Contract te sluiten en niet onder toezicht of curatele te staan. De Klant verklaart bovendien geen producten en artikelen van COURIR te zullen kopen met de bedoeling deze door te verkopen.

Deze Algemene Verkoopvoorwaarden vormen het geheel van wederzijdse verplichtingen van de Onderneming en de Klant, die ze uitdrukkelijk aanvaarden.

De Groupe COURIR behoudt zich het recht voor deze Algemene Verkoopvoorwaarden op elk willekeurig moment aan te passen of te wijzigen, met dien verstande dat de op de datum waarop de bestelling door de Klant wordt geplaatst van kracht zijnde Algemene Verkoopvoorwaarden op de site www.courir.be op de bestelling van toepassing zijn.

Voor de verkoop van producten in de winkel gelden de Algemene Verkoopvoorwaarden voor in de winkel, die te vinden zijn op de voorzijde van de kassabon.

ARTIKEL 2 - ONS AANBOD

Onderneming Groupe COURIR stelt zich ten doel aan particulieren voor persoonlijke doeleinden te gebruiken artikelen te koop aan te bieden, zoals sport- en vrijetijdsartikelen, kleding en alle persoonlijke kledingartikelen, en uitrusting, materiaal en accessoires voor sport en vrije tijd.

De artikelen die te koop worden aangeboden door de Groupe COURIR zijn de op de site www.courir.be weergegeven artikelen op de dag van raadpleging van de Site door de Klant. Alle productaanbiedingen en voorziene modaliteiten op de Site zijn geldig voor elke in België te leveren aankoop.

In overeenstemming met de bepalingen van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht kan de Klant, alvorens een bestelling te plaatsen, op de Site op de desbetreffende productfiche kennisnemen van de belangrijkste kenmerken van het (de) aangeboden product(en) die hij wil bestellen.

Omdat producten voortdurend veranderen, attenderen we erop dat fabrikanten de technische samenstelling en kenmerken van productreferenties zonder voorafgaande kennisgeving kunnen wijzigen. Het aanbod van producten op de Site kan afwijken van het aanbod in de fysieke winkels van de Groupe Courir.

ARTIKEL 3 - BESCHIKBAARHEID

Klant kan een of meerdere producten kiezen uit de verschillende op de Site aangeboden categorieën. We wijzen erop dat de Onderneming het productaanbod op de Site op elk willekeurig moment kan wijzigen, onverminderd de bestellingen van de Klant.

Product- en prijsaanbiedingen zijn geldig zolang validatie van de bestelling mogelijk is. In geval van onbeschikbaarheid van een product na plaatsing van de bestelling, om welke reden dan ook - tijdelijk niet op voorraad zijn (bijvoorbeeld in geval van gelijktijdige bestellingen) of definitieve onbeschikbaarheid van het desbetreffende product - gaat COURIR over tot gedeeltelijke verzending van de resterende producten van de bestelling. De Klant zal per e-mail worden geïnformeerd over de onbeschikbaarheid en over het verzenden van de op het moment van verzenden resterende beschikbare producten. Aan de Klant wordt een bedrag in rekening gebracht ter waarde van de verschillende feitelijk verzonden producten, zonder dat dit van invloed is op de berekening van de leveringskosten.

De Klant wordt geïnformeerd dat de bestelling als geannuleerd wordt beschouwd als het gaat om op het ogenblik van verzending niet beschikbare producten. De Klant kan dus geen enkele aanspraak maken op de betreffende producten als deze opnieuw beschikbaar zijn op de Site.

ARTIKEL 4 - PRIJS

De prijzen op de Site worden standaard aangegeven in euro's, inclusief alle belastingen.

De prijzen op de Site zijn onafhankelijk van de prijzen in de fysieke winkels van het merk COURIR. De prijzen van de producten op de Site zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders vermeld.

De Onderneming behoudt zich het recht voor om de prijs van haar producten op elk willekeurig moment te wijzigen. Ze verplicht zich er echter toe de op het moment van bevestiging van de bestelling door de klant geldende prijzen aan te houden, onder voorbehoud van de beschikbaarheid van de producten op die datum.

Aanbiedingen en actiecodes

Uitsluitend de op de site www.courir.be aangekondigde actieaanbiedingen zijn gedurende de aangegeven periode geldig voor bestellingen die via de site www.courir.be worden geplaatst.

Meerdere actie-aanbiedingen kunnen van toepassing zijn op eenzelfde winkelwagen, maar op elk product kan slechts één actie worden toegepast. Andere actieaanbiedingen zijn alleen van toepassing op niet-afgeprijsde producten. Actieaanbiedingen kunnen nooit gecombineerd worden.

Als u een kortingscode heeft die geldig is op onze site www.courir.com.be, vermeld deze dan in uw winkelmandje in het veld dat wordt weergegeven als u klikt op de link met een kortingscode. Klik vervolgens op "Toepassen".

ARTIKEL 5 - BESTELLING

Modaliteiten die van toepassing zijn op alle bestellingen

Doelstelling van de site www.courir.be is het te koop aanbieden van producten bedoeld voor particulieren, die ze voor persoonlijke doeleinden gebruiken en niet doorverkopen. De onderneming Groupe COURIR behoudt zich daarom het recht voor om de verkoop van producten aan andere detailhandelaren of wederverkopers te weigeren of te annuleren.

Elke bestelling die op de Site wordt geplaatst (of de bestelling nu rechtstreeks door de Internetgebruiker wordt geplaatst of door de verkoper in de winkel via de bestelinterface van de webshop) betekent uitdrukkelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze Algemene Verkoopvoorwaarden.

Voor plaatsing van bestellingen op de site www.courir.com, of met behulp van de verkoper in de winkel gedane bestellingen via de online bestelinterface in de winkel, is het nodig een klantaccount aan te maken of een bestaand klantaccount of de gastmodus te gebruiken.

Bij de eerste bestelling heeft de internetgebruiker de mogelijkheid om een klantaccount aan te maken of om door te gaan als gast. Een klantaccount kan op twee manieren worden aangemaakt:

• door te klikken op "ik maak een account aan" op de identificatiepagina in het bestelproces;

• of door te klikken op "ik meld me aan met Facebook " op de identificatiepagina in het bestelproces. Als de bestelling is gevalideerd met een gastaccount, kan de Klant het aanmaken van zijn klantaccount afmaken:

• Op de bevestigingspagina van de bestelling.

• Via e-mail, voordat de bestelling wordt verzonden. Zodra het pakket is verzonden, is deze link in de e-mail niet meer geldig.

In beide gevallen wordt de klant vervolgens doorgestuurd naar een registratieformulier.

Zodra het account is aangemaakt, heeft de klant toegang tot zijn klantaccount onder "Mijn account" rechtsboven op de website. Om toegang tot een klantaccount te krijgen is het nodig dat de Klant zich identificeert met zijn e-mailadres of Facebookaccount , zoals aangegeven bij het aanmaken van het account, en het door hem gekozen geheime en persoonlijke wachtwoord. De Onderneming kan niet aansprakelijk gehouden worden voor handelingen in het klantaccount door derden aan wie de Klant zijn identificatiegegevens heeft doorgegeven of die door nalatigheid van de Klant toegang tot het account hebben gehad. Alle informatie met betrekking tot de bestelling is te raadplegen in het onderdeel "Bestellingen" van het klantaccount.

5.1 Bestelling plaatsen in de Gastmodus

Voor het plaatsen van een bestelling als Gast is het niet nodig een account aan te maken. Bij het kiezen van deze modus wordt de Klant doorgestuurd naar een informatieformulier dat nodig is voor voltooiing van verzending van de bestelling. Als echter een bestaand Klantaccount wordt geïdentificeerd met hetzelfde e-mailadres, dan is aanmelding hierbij verplicht.

De Klant kan zijn bestelling als Gast voltooien, of het nu zijn eerste bestelling is of niet.

Na het plaatsen van de bestelling wordt er een bevestigingsmail naar de klant gestuurd. De klant wordt uitgenodigd om een klantaccount aan te maken om de bestelling te kunnen opvolgen.

Informatie over in de Gastmodus geplaatste bestellingen wordt uitsluitend per e-mail verzonden. Het is daarom van belang deze te bewaren. Zonder klantaccount kan de Klant deze informatie, zoals bestelgegevens, niet in een klantaccount op de Site inzien, kan hij de bestelling niet volgen en heeft hij niet de mogelijkheid indien nodig een retourbon aan te maken.

De link voor het aanmaken van een retourbon kan niet opnieuw door COURIR worden verstuurd. Na de herroepingstermijn is de link niet meer geldig en wordt het retourneren onmogelijk gemaakt.

5.2Afsluiten van de bestelling

De Koper verplicht zich ertoe ervoor te zorgen dat de bij de bestelling doorgegeven informatie volledig, juist en actueel is. Is dit niet het geval, dan behoudt de Onderneming zich het recht op de bestelling voor.

De bestelling kan op een ander adres dan het factuuradres worden afgeleverd.

Om de Klant in staat te stellen zijn bestelling te controleren en te corrigeren voordat hij deze definitief valideert, heeft de Onderneming validatie- en acceptatieschermen gecreëerd. De bestelling wordt pas definitief geregistreerd op het moment van de laatste validatie, die plaatsvindt bij betaling van de bestelling. Na de laatste klik om de betaling te accepteren, wordt de bestelling als gevalideerd beschouwd.

Zodra de bestelling is geplaatst, stuurt de Onderneming de Klant een bevestigingsmail met vooral een samenvatting van de bestelling en het bestelnummer. Deze informatie wordt verzonden naar het bij het aanmaken van het klantaccount doorgegeven e-mailadres.

Courir behoudt zich het recht voor tot weigering of annulering van elke bestelling van een Internetgebruiker met wie een geschil bestaat over betaling van een eerdere bestelling, zolang dit geschil niet is opgelost, bij opgave van een onjuist adres of in geval van een ander probleem met het account van de Klant.

De Onderneming behoudt zich het recht voor een bestelling te weigeren of te annuleren als de Onderneming meent dat de Klant zich bezighoudt met distributie van of een economische activiteit met de bestelde producten of om enige andere reden.

Elk verzoek om wijziging van de bestelling kan aanleiding zijn tot volledige annulering ervan.

5.2 In de winkel betaalde online bestelling

In de winkel betaalde online bestellingen zijn de in de winkel door een verkoper met behulp van de online bestelinterface in de winkel geplaatste bestellingen van de Klant via zijn

online klantaccount . De klant geeft bij validatie van de betaling aan de Algemene Verkoopvoorwaarden te hebben gelezen en aanvaard. De levenscyclus van deze internetbestelling in de winkel is gelijk aan die van andere bestellingen die rechtstreeks online worden gedaan.

5.4 E-reserveringsdiensten:

E-reservering in de winkel is gratis en zonder aankoopverplichting op www.courir.be (met uitzondering van uitverkoop).

De e-reserveringsdienst die de Onderneming So Cloz aanbiedt op www.courir.be stelt de Klant in staat een product te reserveren in de winkel van zijn keuze (te kiezen uit de winkels die over deze dienst beschikken), onder voorbehoud van beschikbaarheid van het gekozen product in de desbetreffende winkel. De internetgebruiker dient de gewenste maat, de winkel van zijn/haar keuze en zijn/haar contactgegevens aan te geven. De internetgebruiker kan

in geen geval een e-reservering doen voor meer dan drie (3) producten per dag. Zodra de aanvraag voor e-reservering is gedaan, ontvangt de internetgebruiker een eerste e-mail om hem te informeren dat zijn bestelling in behandeling is genomen en een tweede e-mail en een sms dat hij die binnen twee (2) uur ontvangt, in al of niet positief vervolg op zijn aanvraag.

Indien van de geselecteerde winkel geen bevestiging per e-mail wordt ontvangen, dient het verzoek te worden beschouwd als niet in aanmerking te zijn genomen. Indien het verzoek door de winkel wordt gevalideerd en zodra de validatiemail en het sms-bericht zijn ontvangen, wordt de internetgebruiker gevraagd binnen vierentwintig (24) uur naar de geselecteerde winkel te gaan om het op zijn naam gereserveerde artikel af te halen of het, in het voorkomende geval, direct in de winkel te kopen. Indien de termijn van 24 uur is verstreken en de internetgebruiker is niet naar de winkel gegaan om zijn gereserveerde artikel op te halen, of als hij in de tussentijd zijn verzoek heeft geannuleerd, gaat het artikel opnieuw in verkoop in de winkel.

De functioneringsmodaliteiten van deze dienst zijn voor de klant toegankelijk zodra hij gebruik maakt van de e-reserveringsdienst op de productfiche.

De tijdens het e-reserveringsverzoek op www.courir.com aangegeven prijs is de prijs die voor het door de internetgebruiker in de winkel gereserveerde artikel wordt betaald, onder voorbehoud van validatie van het verzoek door middel van de geselecteerde betaalmethode.

ARTIKEL 6 - BETALING

6.1 Aankoop die door de klant direct op de Site wordt gedaan:

Betaling online is mogelijk met een bankkaart (VISA en MASTERCARD), Apple Pay, Google Pay en via PayPal.

  • Online betaling met creditcard
  • Visa en Mastercard worden geaccepteerd. Tijdens het aankoopproces wordt de KLANT gevraagd om zijn bankkaartnummer, de vervaldatum van zijn bankkaart en de laatste 3 cijfers van het visuele cryptogram op de achterkant van de kaart in te voeren.

  • Online betaling via Apple Pay of Google Pay
  • Bij het voltooien van het aankoopproces wordt de KLANT gevraagd zich te identificeren met zijn Google- of Apple-account en de geregistreerde bankkaart te kiezen die hij voor validatie van de transactie wil gebruiken.

  • Online betaling via PayPal
  • Bij voltooiing van het aankoopproces wordt de KLANT gevraagd zijn gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren in de PayPal-interface. Valideer de verbinding door een keer te klikken. De KLANT controleert het te betalen bedrag voor de bestelling en valideert de betaling door op de knop op de PayPal-pagina te klikken. Zodra de betaling op de PayPal-pagina is gevalideerd, wordt de KLANT doorgestuurd naar de pagina voor bevestiging van de bestelling op www.courir.be.

  • Promotiecodes
  • Als de KLANT een actiecode wil gebruiken, moet hij deze code invoeren in het daarvoor bestemde veld op de pagina van het winkelmandje. Voor elke commerciële handeling is het nodig dat de KLANT de wettelijke bepalingen raadpleegt die op elk daarvan van toepassing zijn.

  • Veiligheid van betalingen
  • De betalingen op de Site zijn volledig veilig.

    Dankzij de technische kenmerken van de encryptiesoftware die op de Site wordt gebruikt, kunnen de door de KLANT doorgegeven bankgegevens (bankkaartnummer en vervaldatum) niet door derden worden onderschept. Door het doorgeven van zijn bankgegevens aanvaardt de KLANT van tevoren en zonder voorbehoud dat COURIR overgaat tot de beveiligde transactie. Zo machtigt de KLANT zijn bank van tevoren om de door COURIR in rekening gebrachte kosten af te schrijven van zijn lopende rekening, zelfs als er geen door de kaarthouder ondertekende facturen zijn. De machtiging om de rekening van de KLANT te debiteren geldt altijd voor het door COURIR voor het gekochte product gefactureerde bedrag.

  • Anti-fraudecontroles
  • COURIR controleert alle bestellingen die op de Site worden gevalideerd. Alle buiten België uitgegeven bankkaarten kunnen daarom worden gecontroleerd. Bovendien kan de Onderneming genoodzaakt zijn de KLANT te vragen om alle voor het deblokkeren van zijn account benodigde documenten.

    Gegevens met betrekking tot uw bestelling worden automatisch verwerkt. Deze geautomatiseerde gegevensverwerking is bedoeld om een analyseniveau voor een transactie te bepalen en fraude met bankkaarten te bestrijden.

    Als u geen gegevens met betrekking tot uw bestelling doorgeeft, kan de transactie niet worden geanalyseerd.

    Als een bestelling niet betaald wordt wegens frauduleus gebruik van een bankkaart, worden de met deze uitstaande betaling verband houdende gegevens van de bestelling geregistreerd in een door COURIR opgesteld betalingsincidentendossier. Irreguliere of afwijkende opgave kan ook aanleiding zijn voor een specifieke behandeling.

    6.2 Indien een bestelling in de winkel door de verkoper wordt geplaatst uit naam van de fysiek in de winkel aanwezige klant:

    De Klant doet de betaling, eventueel per creditcard

    U ontvangt vervolgens een e-mail met de bevestiging van de bestelling.

    ARTIKEL 7 - LEVERINGSVOORWAARDEN EN -TERMIJNEN

    Levering van op de Site geplaatste bestellingen is uitsluitend mogelijk in België. Zie de in artikel 9 "Terugbetaling" vermelde procedure in geval van in gebreke blijven bij levering.

    7.1. WIJZEN VAN LEVERING

    De Klant kan kiezen tussen levering aan huis, bij een afhaalpunt of in de winkel, volgens de hieronder beschreven modaliteiten.

    Levering aan huis:

    De Klant kan ervoor kiezen zijn pakket te laten leveren op het door hem gekozen adres, dat hij heeft aangegeven bij plaatsing van de bestelling.

    De Onderneming kan niet aansprakelijk worden gehouden voor levering van een pakket op een onjuist adres als deze fout te wijten is aan door de klant bij plaatsing van de bestelling doorgegeven onjuiste informatie. Hetzelfde geldt als het niet mogelijk is het pakket aan de Klant te leveren. Het bedrag van de bestelling en eventuele bezorgkosten worden aan de Klant terugbetaald.

    Levering bij een afhaalpunt:

    De Klant kan kiezen voor levering van zijn pakket bij een afhaalpunt, dat gekozen kan worden uit een bij plaatsing van de bestelling verstrekte lijst. Op het moment van verzending door de Onderneming aan het afhaalpunt en bij ontvangst van het pakket bij het afhaalpunt, wordt per e-mail een kennisgeving naar de Klant gestuurd. De Klant moet een geldig identiteitsbewijs hebben om het pakket bij het afhaalpunt op te kunnen halen. Hij heeft 14 kalenderdagen om zijn pakket op te halen. Na deze termijn wordt het pakket aan de Onderneming geretourneerd en krijgt de Klant het bedrag van de bestelling en eventuele standaard leveringskosten terugbetaald.

    Levering in de winkel:

    Levering in de winkel is gratis, zonder voorwaarden.

    De klant kan er bij plaatsing van zijn bestelling voor kiezen om deze te laten bezorgen in de Courir-winkel van zijn keuze in België. Op het moment van verzending van het pakket door de Onderneming aan de winkel en bij ontvangst van het pakket in de winkel, wordt per e-mail een kennisgeving naar de Klant gestuurd met de datum van ontvangst van het pakket in de winkel . De Klant moet de bevestigingsmail of sms over de ontvangst van het pakket in de winkel en een geldig identiteitsbewijs meenemen om het pakket in de winkel op te kunnen halen. Het pakket kan echter worden opgehaald door een naaste van de Klant op vertoon van de e-mail met de ontvangstbevestiging van het pakket in de winkel, zijn eigen identiteitskaart en een kopie van de identiteitskaart van de Klant die de bestelling heeft geplaatst. De Klant heeft zeven (7) kalenderdagen om het pakket op te halen. Na deze periode wordt het pakket aan de Onderneming geretourneerd en krijgt de Klant het bedrag van de bestelling terugbetaald.

    7.2. LEVERINGSTERMIJN

    De Klant wordt aan het begin van het bestelproces, en voordat deze wordt gevalideerd, geïnformeerd over de geschatte levertijd van de bestelling.

    Levertijden worden berekend in werkdagen (onder voorbehoud van validatie van de bestelling door ons anti-fraudesysteem). De levertijd van de bestelling wordt berekend rekening houdend met de voorbereidings- en verzendtijd van de bestelling plus de levertijd van de vervoerder (So Colissimo / DPD / afhaalpunt Mondial Relay). Als de bestelling wordt geplaatst op de vooravond van een officiële feestdag of op een feestdag wordt de aangegeven levertijd met een dag verlengd. Tijdens periodes van magazijninventarisatie kan de aangekondigde levertijd met 1 tot 3 dagen worden verlengd.

    De levertijd is afhankelijk van de wijze van de op het moment van plaatsing van de bestelling gekozen levering.

    LEVERINGSTERMIJN*

    Categorie

    Bestellingen besteld van maandag tot vrijdag

    Bestellingen besteld in het weekend en op de vooravond van een feestdag

    Voor 11 uur

    Na 11 uur

     

    Aan huis
    (So Colissimo-Bpost / DPD)

    D+3

    D+4

    D+4

    Afhaalpunt
    (Mondial Relay)

    D+4

    D+5

    D+5

    Afhalen in winkel

    D+4

    D+5

    D+5

    * Levering vindt alleen plaats op werkdagen.

    Deze termijnen kunnen variëren, met name tijdens commerciële acties en piekperiodes, of vanwege andere onvoorziene omstandigheden waarop de Onderneming geen invloed heeft, zoals stakingen, rellen, klimatologische belemmeringen, enz.

    7.3. LEVERINGSKOSTEN

    Aflevermethode

    Verzendkosten in België volgens het bedrag van de bestelling

    < €90

    > € 90

    Aan huis
    (So Colissimo-Bpost / DPD)

    € 5.90

    Gratis

    Afhalen bij afhaalpunt
    (Mondial Relay)

    € 3,90

    Gratis

    Afhalen in winkel

    Gratis

    Gratis

    ARTIKEL 8 - HERROEPINGSRECHT EN RETOURZENDING

    8.1. Uitoefeningsmodaliteiten en termijnen

    Elk verzoek om de bestelling te wijzigen, heeft de volledige annulering ervan tot gevolg.

    De Klant heeft een termijn van dertig (30) kalenderdagen vanaf verzending van de bestelling of, indien deze termijn de Klant beter uitkomt, veertien (14) kalenderdagen gerekend vanaf ontvangst van de bestelling, om zijn voornemen tot retournering van de bestelde producten kenbaar te maken.

    De Klant kan zijn uitoefening van herroepingsrecht doorgeven via zijn klantaccount op de Site, onder de tab "Mijn bestellingen". Daar kan hij al zijn bestellingen vinden. Onder de bovenstaande tab, in het besteloverzicht, staat een link "Retourneren".

    In de gastmodus is het aanmaken van een retourbon alleen mogelijk via de per e-mail ontvangen link. Zie voor meer details artikel 5.1.

    De klant moet vervolgens de verschillende stappen doorlopen: de te retourneren artikelen kiezen, de wijze van retourneren kiezen (verzending per post op kosten van de klant of gratis retour bij een Courir-winkel naar keuze), de wijze van terugbetaling kiezen en de retourbon afdrukken.

    Zodra de Klant de retouraanvraag heeft gevalideerd, ontvangt hij een ontvangstbevestiging voor zijn retouraanvraag. Elk artikel (ongeacht de gekozen wijze van retour) moet veertien (14) dagen nadat de Klant Groupe COURIR van zijn beslissing tot herroeping in kennis heeft gesteld worden teruggezonden, samen met de retourbon.

    In geval van retour per post moet de Klant het gedateerde en door het postkantoor afgestempelde afgiftebewijs van het retourpakket bewaren. Als de Klant de bestelling wil retourneren aan een winkel in België en de termijn voor het retourneren van de artikelen verstrijkt op een zon- of feestdag, dan wordt de termijn verlengd tot de eerstvolgende werkdag.

    De kosten voor het retourneren van het (de) product(en) komen voor rekening van de Klant, behalve voor fysieke retouren bij een winkel naar keuze in België door de Klant zelf . De Onderneming accepteert geen ongefrankeerde of onder rembours verzonden pakketten.

    Alleen complete retourzendingen in onbeschadigde, perfecte en verhandelbare staat en in hun originele verpakking worden geaccepteerd. Voor retourzending is het strikt noodzakelijk de producten en hun verpakking in kartonnen dozen te verpakken. Retourzendingen worden niet geaccepteerd als niet aan al deze voorwaarden is voldaan. Afgeplakte schoenendozen worden aan de klant geretourneerd.

    In geval van textielproducten, als de plastic hoes niet onbeschadigd geopend kan worden, wordt de retourzending geaccepteerd op voorwaarde dat het etiket niet van het product is verwijderd en dat het product in perfecte staat is.

    Producten kunnen niet geretourneerd worden als ze een ingreep van buitenaf of wijziging hebben ondergaan. Wijzigingen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, wassen in een wasmachine, reinigen met producten van derden, door derden uitgevoerde reparaties, enz.

    In overeenstemming met het Wetboek van Economisch Recht zal de Onderneming de Klant alle van hem ontvangen bedragen, inclusief standaard leveringskosten, zo snel mogelijk en uiterlijk binnen veertien (14) dagen na de datum van ontvangst door de Onderneming van de door de Klant geretourneerde producten terugbetalen volgens de in artikel 9 van deze Algemene Verkoopvoorwaarden beschreven modaliteiten. In geval van gedeeltelijke retournering van een bestelling zal de Onderneming de Klant een percentage van de standaard leveringskosten vergoeden, dat wordt berekend naar verhouding van het bedrag voor het desbetreffende product tot het totaalbedrag van de bestelling. Retourkosten worden niet vergoed.

    8.2. Van herroepingsrecht uitgesloten producten

    Volgens de bepalingen in artikel VI. 53. 3° van het Wetboek van Economisch Recht kan het herroepingsrecht niet worden uitgeoefend in geval van goederen die gemaakt en duidelijk gepersonaliseerd zijn volgens de specificaties van de Klant.

    Om hygiënische redenen, en omdat ze niet opnieuw in de handel kunnen worden gebracht, geldt vanaf het moment dat hun verpakking geopend is voor de volgende producten eveneens geen herroepingsrecht: schoenzolen, sokken, schoonmaakproducten en andere hygiëneproducten.

    ARTIKEL 9 - TERUGBETALING

    De Klant kan de bestelling op eigen kosten per post terugsturen of zelf gratis naar de winkel terugbrengen.

    Product/bestelling per post retourneren

    Binnen 14 werkdagen na ontvangst van het product door de Onderneming, en op voorwaarde dat de retourzending gevalideerd wordt door de logistieke afdeling van de Groupe COURIR (ongebruikte/gebruikte producten en in onbeschadigde originele verpakking; zie artikel 8), wordt overgegaan tot terugbetaling van het product (met uitzondering van de retourkosten die ten laste blijven komen van de Klant):

    • Bij betaling met een bankkaart, Google Pay of Apple Pay, wordt voor terugbetaling gebruik gemaakt van hetzelfde kaartnummer.

    - Bij betaling met een Courir-cadeaukaart, ontvangt de klant de terugbetaling op deze kaart.

    ***

    In geval van retouren per post moet uw pakket geretourneerd worden aan het bij het aanmaken van uw retourbon genoemde adres.

    * Courir is in geen geval verantwoordelijk voor verlies of diefstal van uw pakket. U krijgt binnen 5 tot 10 werkdagen na acceptatie van uw retourzending uw geld terug via de bij aankoop gekozen betaalmethode.

    Terugbetaling gebeurt automatisch bij retour aan het magazijn. Verzending van een nieuwe bestelling ter vervanging is niet mogelijk.

    In geval van een online bestelling geplaatst door tussenkomst van de verkoper in de winkel via de online bestelinterface van de winkel, en retour per post, gebeurt terugbetaling via de gebruikte betalingsmethode of door onze Klantenservice door middel van bankoverschrijving.

    Deze terugbetaling vindt plaats binnen maximaal 14 dagen vanaf de datum van ontvangst van het pakket in het magazijn. De kosten van retourzendingen worden niet terugbetaald in geval van een retourzending via het postkantoor.

    Product/bestelling retourneren aan een winkel in België

    De Klant kan een op de Site geplaatste en in België geleverde bestelling geheel of gedeeltelijk retourneren aan een COURIR-winkel in België, op voorwaarde dat het corresponderende retourformulier is bijgevoegd.

    Als de bestelling in zijn totaal door de post wordt geretourneerd, worden de verzendkosten aan de Klant terugbetaald. Wordt een bestelling gedeeltelijk geretourneerd, dan komen de verzendkosten voor rekening van de Klant.

    Als de retournering van het product wordt gevalideerd door de winkel in België (ongebruikte producten in hun originele verpakking; zie artikel 8) betaalt de winkel de Klant aan de kassa direct in contant terug.

    Het terug te betalen bedrag is de prijs van de geretourneerde artikelen. Als het product in de aanbieding was, wordt de gereduceerde prijs terugbetaald.

    In het geval van een korting gekoppeld aan de aankoop van meerdere artikelen, en als er slechts één artikel wordt geretourneerd, vindt terugbetaling plaats van het bedrag van de geretourneerde artikelen naar rato van het bedrag van de oorspronkelijke bestelling.

    ARTIKEL 10 - EIGENDOMSOVERDRACHT / RISICO-OVERDRACHT

    De eigendom van de artikelen gaat over op de Klant op de datum van volledige betaling van de prijs door de Klant, ongeacht de datum van levering van de genoemde artikelen.

    Het risico van verlies of beschadiging van de artikelen gaat over zodra de Klant, of een door de Klant aangewezen derde partij anders dan de vervoerder, de artikelen fysiek in bezit neemt.

    ARTIKEL 11 - GARANTIES

    De Klant erkent dat hij alle rechten op garantie verliest en geen aanspraak kan maken op een van de hieronder genoemde garanties zodra een wijziging aan het gekochte product is aangebracht. Wijzigingen omvatten, maar zijn niet beperkt tot, wassen in een wasmachine, reinigen met producten van derden, door derden uitgevoerde reparaties, enz.

    11.1. Verplichting tot controle van de staat van het product bij ontvangst

    De Klant moet de zichtbare staat van het pakket en de producten controleren wanneer hij zijn bestelling thuis ontvangt of bij een afhaalpunt of in de winkel ophaalt.

    De Klant moet elke vastgestelde onregelmatigheid met de hand aangeven op de leveringsbon of op het document dat het in bezit nemen van de bestelling bewijst. Deze controle wordt geacht te zijn uitgevoerd zodra de leveringsbon is ondertekend. In geval van ontvangst van een artikel dat niet overeenkomt met de beschrijving op de site www.courir.be, wordt de klant gevraagd contact op te nemen met de klantenservice om zijn klacht in behandeling te laten nemen (artikel 12).

    11.2. Wettelijke garantie van conformiteit

    Artikel 1649ter van het Wetboek van economisch recht :

    De verkoper is verplicht tot levering van goederen overeenkomstig het contract en is aansprakelijk voor elk conformiteitsgebrek op het moment van levering. De goederen worden uitsluitend in overeenstemming met het contract geacht als:

    • ze overeenkomen met de door de verkoper gegeven beschrijving en de eigenschappen hebben van de door de verkoper in de vorm van een monster of model aan de consument gepresenteerde goederen;

    • ze geschikt zijn voor elk specifiek door de consument beoogd doel, dat hij bij het sluiten van de overeenkomst onder de aandacht van de verkoper heeft gebracht en dat de verkoper heeft geaccepteerd;

    • ze geschikt zijn voor de doeleinden waarvoor goederen van hetzelfde type normaal gesproken worden gebruikt;

    • ze van de gebruikelijke kwaliteit zijn en de prestaties leveren die gebruikelijk zijn voor goederen van hetzelfde type, en die de consument redelijkerwijs mag verwachten gelet op de aard van de goederen, en ze, in het voorkomende geval, publieke informatie van de producent of zijn vertegenwoordiger bevatten, met name in reclameboodschappen of etikettering, over de specifieke kenmerken van de goederen.

    Artikel 1649quater van het Wetboek van economisch recht:

    De verkoper is jegens de Klant aansprakelijk voor elk conformiteitsgebrek dat bestaat bij levering van de goederen en dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar na levering. Het is aan de Klant de verkoper over het bestaan van het conformiteitsgebrek te informeren binnen 2 maanden na de dag waarop de Klant het gebrek heeft geconstateerd. De vordering van de Klant verjaart binnen de termijn van een jaar na de datum waarop de Klant het conformiteitsgebrek heeft geconstateerd, zonder dat deze termijn kan verlopen vóór de bovengenoemde periode van twee jaar.

    Elk conformiteitsgebrek dat zich voordoet binnen zes (6) maanden na levering van de goederen wordt verondersteld te hebben bestaan op het moment van levering, behoudens bewijs van het tegendeel. De verkoper kan dit vermoeden weerleggen als het niet verenigbaar is met de aard van de goederen of de aard van het aangevoerde conformiteitsgebrek.

    11.3. Wettelijke garantie tegen verborgen gebreken

    Artikel 1641 van het Burgerlijk Wetboek:

    De verkoper is gehouden tot vrijwaring voor alle verborgen gebreken aan de verkochte zaak, die deze ongeschikt maken voor het beoogde gebruik of dat gebruik zodanig beperken dat de koper die niet of alleen voor een lagere prijs zou hebben gekocht als hij van deze gebreken op de hoogte was geweest.

    Artikel 1648 van het Burgerlijk Wetboek:

    Elke rechtsvordering die voortvloeit uit koopvernietigende gebreken moet door de Klant worden ingesteld binnen een korte termijn die afhankelijk is van de aard van de koopvernietigende gebreken en de gebruiken van de plaats waar de verkoop plaatsvond.

    11.4. Uitvoering van de garantie

    Om te profiteren van de wettelijke conformiteitsgarantie of de garantie tegen verborgen gebreken, moet de Klant contact opnemen met de klantenservice via het contactformulier: https://www.courir.be/nl_BE/contact-us.htmll.

    In het kader van uitvoering van deze garanties, kunnen de modaliteiten en voorwaarden van overname van het product variëren afhankelijk van de overeenkomsten gesloten tussen de Onderneming en de Leveranciers of Fabrikanten van het product.

    ARTIKEL 12 - KLACHTEN/INFORMATIE

    Voor alle klachten met betrekking tot ontvangst van goederen met gebreken moet de klant binnen vijftien (15) dagen volgend op ontvangst van de bij het afhaalpunt of in de winkel opgehaalde bestelling contact opnemen met klantenservice.

    Contact opnemen met klantenservice:

    • Via het contactformulier: https://www.courir.be/nl_BE/contact-us.html

    • Per e-mail: customer@courir.be

    • Telefonisch: +33 (0)9 70 25 22 39 (prijs van een internationaal gesprek) - geopend van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.

    Na afloop van deze periode worden klachten niet langer door de Onderneming in aanmerking genomen.

    ARTIKEL 13 - BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS

    Lees ons handvest voor bescherming van de persoonsgegevens van de klant door hier te klikken of via de volgende link: https://www.courir.be/nl_BE/charte-de-protection.html

    In overeenstemming met de Europese regelgeving inzake bescherming van persoonsgegevens heeft u recht op toegang, rectificatie, bezwaar en verwijdering van op u betrekking hebbende persoonsgegevens.

    Oefen uw rechten uit door toegang te krijgen tot de online service in de F FAQ of Mijn account - Persoonlijke Gegevens.

    ARTIKEL 14 - INTELLECTUELE EIGENDOM

    De hele Site en alle onderdelen ervan vallen onder de wetgeving op de intellectuele eigendom, met name auteursrechten, designs en modellen, handelsmerken, domeinnamen, software of databases (zonder dat deze lijst uitputtend is).

    Om die reden zijn alle rechten van reproductie, representatie en publieke communicatie voorbehouden, met inbegrip van downloadbare documenten en visuele, fotografische en audiovisuele of andere representaties.

    Klanten hebben uitsluitend het recht de Site te raadplegen. Reproductie van de gehele of gedeeltelijke inhoud is alleen toegestaan ter informatie voor persoonlijk en privégebruik.

    Voor elke naar de Site geplaatste link is voorafgaande schriftelijke goedkeuring van de Onderneming nodig. De Onderneming aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van deze links.

    Hyperlinks naar de Site moeten in elk geval op eerste verzoek van de Onderneming worden ingetrokken.

    Uitgever: Groupe COURIR - 91 avenue Ledru Rollin 75011 PARIJS, Frankrijk

    ARTIKEL 15 - AANSPRAKELIJKHEID

    In overeenstemming met de bepalingen van artikel 1148 van het Burgerlijk Wetboek, kan de Onderneming niet aansprakelijk worden gesteld en kan van haar geen schadevergoeding worden geëist uit hoofde van leveringsvertragingen met schadelijke gevolgen die te wijten zijn aan overmacht of onverwachte gebeurtenissen zoals gedefinieerd in de jurisprudentie van de Belgische hoven en rechtbanken.

    De Onderneming kan niet aansprakelijk worden gesteld voor onderbrekingen op en vertragingen of niet-beschikbaarheid van de Site als gevolg van onderhoud, onderbrekingen van het internetnetwerk, technische storingen in geval van overmacht, handelingen van derden of welke andere omstandigheid dan ook.

    De Onderneming doet haar uiterste best om ervoor te zorgen dat de op de Site gepubliceerde informatie correct en actueel is en behoudt zich het recht voor de inhoud op elk willekeurig moment en zonder voorafgaande kennisgeving te corrigeren.

    Op de Site staat informatie afkomstig van derden en de Onderneming geeft daarom geen enkele garantie voor de nauwkeurigheid, precisie of volledigheid van op de Site beschikbaar gestelde informatie. De Onderneming kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor eventuele plaatselijke fouten op de Site.

    ARTIKEL 16 - KLANTENSERVICE

    Voor informatie of advies kan de Klant van maandag tot en met zaterdag van 9.00 tot 18.00 uur contact opnemen met de Klantenservice via het contactformulier , per e-mail aan: customer@courir.be of via +33 (0)9 70 25 22 39 (nummer zonder toeslag, prijs van een lokaal gesprek).

    Let op: voor zo goed mogelijke verwerking van zijn verzoek moet de Klant zijn achternaam, voornaam, het bij bestelling gebruikte e-mailadres en het nummer van de desbetreffende bestelling doorgeven.

    ARTIKEL 17 - VOLLEDIGHEID

    In geval van nietigheid van een van de clausules van deze Algemene Verkoopvoorwaarden door een wijziging in de wet- of regelgeving of door een rechterlijke uitspraak, heeft dit op geen enkele wijze invloed op de geldigheid of naleving van deze Algemene Verkoopvoorwaarden.

    ARTIKEL 18 - ACTIE "#SHARETHESNEAKERSPIRIT"

    Courir wil haar Klanten op de voorgrond plaatsen door hun content te gebruiken die het best de #SneakerSpirit weerspiegelt.

    .

    Klanten zullen worden benaderd door Instagram, als reactie op de inhoud die door Courir is geselecteerd. Uiteraard kan de Klant uitsluitend toestemming voor het gebruik van de content geven als hij feitelijk eigenaar van de desbetreffende content is. Courir kan geenszins aansprakelijk worden gesteld in geval van autorisatie gebaseerd op doorgegeven onjuiste informatie of verkeerd of slecht begrijpen van de Klant in dit opzicht.

    Zodra de toestemming is ontvangen, behoudt Courir zich het recht voor om te linken naar de gepubliceerde content of om alleen de foto te gebruiken. De content kan, zonder uitzondering en volgens het beleid van Courir, worden gebruikt op haar websites of sociale netwerken, in nieuwsbrieven of in enige andere vorm van communicatie. Het is duidelijk dat de publicaties gemaakt kunnen zijn en/of verband kunnen houden met commerciële en/of advertentie-communicaties.

    De Klant begrijpt en aanvaardt dat de content waarvoor hij zijn toestemming heeft gegeven gratis wordt overgedragen en dat hij om deze reden, rechtstreeks of onrechtstreeks, geen vergoeding kan ontvangen.

    De gebruiksvoorwaarden zijn te vinden op: https://sneakerspirit.courir.nl/

    ARTIKEL 19 - DUUR

    Deze Voorwaarden zijn van toepassing op de volledige duur van online plaatsing van de diensten die worden aangeboden door de onderneming Groupe COURIR.

    ARTIKEL 20 - BEWAREN EN ARCHIVEREN VAN TRANSACTIES

    De geautomatiseerde registers, die in de computersystemen van de Onderneming en haar partners worden bewaard onder passende veiligheidsvoorwaarden, worden beschouwd als bewijs van de communicatie, bestellingen en betalingen van de partijen. Bestelbonnen en facturen worden gearchiveerd op een betrouwbare en duurzame drager, in overeenstemming met de bepalingen van artikel 1334 van het Burgerlijk Wetboek.

    ARTIKEL 21 - TOEPASSELIJK RECHT - GESCHILLEN

    De partijen komen overeen dat deze Algemene Verkoopvoorwaarden onderworpen zijn aan de Belgische wetgeving. In geval van een geschil verbinden de partijen zich ertoe een minnelijke oplossing te zoeken alvorens gerechtelijke stappen te ondernemen. Uitsluitend bevoegde rechtbanken zijn de Belgische rechtbanken naar keuze van de eiser.

    ARTIKEL 22 - ALGEMENE GEBRUIKSVOORWAARDEN VAN DE COURIR-CADEAUKAART

    Laatst gewijzigd op: 15/02/2023

    Deze Algemene Gebruiksvoorwaarden van de COURIR-cadeaukaarten worden overeengekomen tussen:

    Enerzijds de Onderneming Groupe COURIR, een vereenvoudigde naamloze vennootschap met een kapitaal van 65.665.681,63 euro, met maatschappelijke zetel te 91 avenue Ledru-Rollin in PARIJS (75011), Frankrijk, en uniek identificatienummer 843 726 704 R.C.S. PARIJS, Frankrijk, hierna genoemd "de Onderneming".

    En anderzijds elke natuurlijke persoon die de website bezoekt of een aankoop doet op de website www.courir.be of die een bestelling plaatst bij een verkoper in een Courir-winkel (met uitzondering van de Outlet) via diezelfde site www.courir.be, en die dit doet vanuit Frankrijk (hierna "de Internetgebruiker","de Klant" genoemd).

    1. Bedrag

    De Onderneming Groupe COURIR biedt COURIR CCC-cadeaukaarten aan met een vastgesteld bedrag dat kan worden gekozen uit de aangeboden bedragen, of met een bedrag naar vrije keuze en zonder cijfers achter de komma, tussen € 5 en € 500.

    2. Geldigheidsduur

    De kaart is vanaf de activeringsdatum 1 jaar geldig.

    3. Aankoop van de COURIR CCC-cadeaukaart

    De koper kan een COURIR CCC-cadeaukaart afzonderlijk kopen of samen met andere producten in het winkelmandje.

    De COURIR CCC-cadeaukaart wordt in één enkele keer geladen met het door de koper van de Kaart bepaalde bedrag in euro's.

    Het is mogelijk meerdere COURIR CCC-cadeaukaarten voor verschillende begunstigden aan hetzelfde winkelmandje toe te voegen.

    Alle producten zijn betaalbaar met een COURIR CCC-cadeaukaart, behalve andere cadeaukaarten.

    Om in aanmerking te komen voor gratis levering wordt rekening gehouden met de waarde van de e-card (of andere producten).

    Loyaliteitspunten

    De koper van de COURIR CCC-cadeaukaart verzamelt geen loyaliteitspunten; de begunstigde verzamelt ze wanneer de kaart wordt gebruikt.

    Op de aankoop van een e-card is geen korting van toepassing.

    Verplichte velden:

    - Voornamen van de koper en de begunstigde

    - Land van gebruik van de begunstigde:

    courir.com: Frankrijk, Portugal, Luxemburg
    courir.nl: Nederland
    courir.be: België
    courir.es: Spanje

    Belangrijke opmerking over het land van gebruik

    Het geselecteerde land van gebruik en het land van het factuuradres van de begunstigde moeten identiek zijn. Is dit niet het geval, dan verschijnt er een foutmelding op de betalingspagina van de begunstigde.

    Bij een fout van de koper kan het land van gebruik niet worden gewijzigd. Het is nodig een verzoek bij de klantenservice in te dienen om de COURIR CCC-cadeaukaart te deactiveren en een nieuwe kaart aan te maken met het resterende bedrag en het juiste land van gebruik. De Klant moet de kaart deactiveren en een nieuwe COURIR CCC-cadeaukaart aanmaken voor het juiste land van facturering.

    De e-kaart of fysieke COURIR CCC-cadeaukaart is dus te gebruiken:

    - In een winkel in het bij aankoop van de kaart gekozen land.

    - Online met een factuuradres in hetzelfde land (zie websites en bijbehorende landen hieronder).

    courir.com: Frankrijk, Luxemburg, Portugal
    courir.es: Spanje
    courir.be: België
    courir.nl: Nederland

    Optionele velden

    - Voor versturen naar een ander e-mailadres: de koper voert het e-mailadres van de ontvanger in. Zo niet, dan wordt de kaart standaard naar het e-mailadres van de koper gestuurd.
    - Voor planning van de verzending: de koper kan de datum en tijd van verzending kiezen. Als er geen datum wordt geselecteerd, wordt de kaart bij de bevestiging van de bestelling verzonden. Bij een technische storing kan de e-mail later aankomen.
    - Gepersonaliseerde boodschap: de boodschap verschijnt in de e-mail die de begunstigde of koper ontvangt en op de pagina voor raadpleging van het tegoed.

    4. Aanvaarding

    De klant verklaart bij bevestiging van de betaling van de bestelling op de Site of in de winkel dat hij de Algemene Gebruiksvoorwaarden heeft gelezen en geaccepteerd.

    Elke aankoop van een COURIR CCC-cadeaukaart op de Site of in de winkel betekent uitdrukkelijke en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze gebruiksvoorwaarden.

    De COURIR CCC-cadeaukaart is niet nominatief.

    De fysieke kaart of de COURIR CCC e-cadeaukaart moet op een veilige plaats worden bewaard. Het is niet toegestaan duplicaten aan de koper of de begunstigde te versturen. Op verzoek kan de klantendienst echter wel de gegevens van de COURIR CCC-cadeaukaart aan de koper van de cadeaukaart doorgeven.

    5. Gebruik

    Een fysieke kaart of een COURIR CCC e-cadeaukaart is zowel online als in de winkel geldig.

    De kaart kan één of meerdere malen worden gebruikt.

    Per bestelling kunnen meerdere kaarten worden gebruikt.

    De COURIR CCC e-cadeaukaart kan worden opgeslagen in Apple Wallet.

    Bij onvoldoende saldo kan de betaling worden aangevuld door middel van een andere betaalmethode. Het bedrag wordt in de eerste plaats op de cadeaukaart in rekening gebracht, bijvoorbeeld in geval van een gedeeltelijke verzending.

    Belangrijke opmerking over het land van gebruik

    Het land van gebruik wordt bij aankoop van de cadeaukaart gekozen op basis van het factuuradres van de begunstigde.

    De e-kaart of fysieke COURIR CCC-cadeaukaart is dus te gebruiken:
    - In een winkel in het bij aankoop van de kaart gekozen land.
    - Online met een factuuradres in hetzelfde land (zie websites en bijbehorende landen hieronder).

    courir.com: Frankrijk, Luxemburg, Portugal
    courir.nl: Nederland
    courir.es: Spanje
    courir.be: België

    6. Het activeren van de kaart

    De e-mail met de naar keuze aan de koper of de begunstigde verstuurde COURIR CCC-cadeaukaart geeft toegang tot de activeringspagina. De ontvanger moet op "Ontvang uw cadeaukaart" klikken.

    Na activering kan de begunstigde zijn kaart afdrukken.

    7. Hoe gebruik ik hem?

    Online: selecteer op de betaalpagina van courir.com de betalingswijze COURIR-cadeaukaart. Voer de cijfers van uw e-cadeaubon in het daarvoor bestemde veld in en vervolgens de pincode.

    In een van onze winkels: print de kaart uit en betaal direct aan de kassa.

    8. Raadplegen van het saldo van de COURIR CCC-cadeaukaart

    De Klant die de begunstigde van de kaart is, kan het beschikbare tegoed raadplegen op de daarvoor bestemde pagina onderaan de website. De klant moet zijn COURIR CCC-kaartnummer (e-kaart of fysieke kaart) en zijn pincode

    Het saldo kan ook worden opgevraagd aan de kassa in de winkel.

    9. Annulering, retournering en terugbetaling

    Aankoop van de cadeaukaart

    De cadeaukaart kan niet worden geretourneerd of gerestitueerd.

    In het geval van een gedeeltelijke verzending waarbij het magazijn de producten annuleert, wordt de cadeaukaart alsnog verzonden en in rekening gebracht.

    Betalingen met de cadeaukaart

    Terugbetalingen in geval van retouren aan het magazijn, annulering of geschillen worden gedaan via de voor betaling van de betreffende artikelen gebruikte cadeaukaart als deze nog geldig is. Bij een verlopen kaart zal het nieuwe tegoed de kaart met 12 maanden doen verlengen. Anders wordt er een nieuwe kaart afgegeven.

    Bij een retournering in de winkel kan de terugbetaling plaatsvinden via om het even welk betaalmiddel, inclusief via het genereren van een nieuwe cadeaukaart. De cadeaukaart wordt niet meer gecrediteerd.

    10. Verlies en diefstal van de kaart

    In geval van verlies kan de klantenservice op verzoek de gegevens van de kaart aan de Koper of de Begunstigde verstrekken, op voorwaarde dat deze zich identificeert.

    Voor verloren of gestolen kaarten kan een verzoek tot blokkering/deactivering worden ingediend, op voorwaarde dat de kaart nog geldig is. Eventueel tegoed wordt overgezet op een nieuwe cadeaukaart.

    Bedragen die reeds vóór de blokkering zijn gebruikt, worden niet terugbetaald.

    11. Contact en klachten

    De door de computersystemen van de winkels en de e-commerce site geregistreerde transacties gelden als bewijs van de feitelijk met de COURIR CCC-cadeaukaart uitgevoerde transacties.

    In geval van betwisting van het saldo van de COURIR CCC-cadeaukaart na gebruik richt u binnen zes maanden na de betwiste transactie, onder bijvoeging van de bewijsstukken van uw aankoop, een online verzoek aan de klantendienst of stuurt u een aangetekende brief met verzoek om ontvangstbewijs aan de Ondernemingsgroep COURIR op het volgende adres: Courir Klantenservice - 6 place Robert Schuman - 38000 Grenoble, Frankrijk.

    Het is belangrijk dat de Begunstigde de COURIR CCC-cadeaukaart (fysiek of gedematerialiseerd) tijdens de herroepingsperiode bewaart. Een verlopen kaart wordt bij het weer opladen automatisch met 12 maanden verlengd.

    Indien de geldigheidsduur van de COURIR CCC-cadeaukaart op het moment van terugbetaling is verstreken, zal terugbetaling plaatsvinden door middel van afgifte van een nieuwe kaart.

    12. Fraude

    De Onderneming Groupe COURIR France behoudt zich het recht voor elke bestelling van een cadeaukaart of elke bestelling betaald met een cadeaukaart te weigeren, te annuleren of op te schorten voor verificatie in geval van vermoeden van fraude, wanneer de kaart per vergissing is uitgegeven met een onjuiste waarde of bij enige andere inbreuk op deze Algemene Gebruiksvoorwaarden.

    BOTS

    Het gebruik van computerbots om een aankoop te doen op de site courir.com is frauduleus gebruik.

    Een computerbot is een script, programma of software die meerdere, geautomatiseerde, repetitieve en vooraf gedefinieerde taken uitvoert om sneller te kunnen kopen dan menselijke gebruikers.

    Zo wordt ook elke poging tot elektronische manipulatie van de volgende items:
    - verandering van IP-adres (via gebruik van residentiële proxy);
    - wijziging van de user-agent of browser fingerprint;
    - automatische captcha-oplossing;
    - behandeling van HTTP-verzoeken
    als frauduleus beschouwd. Deze lijst is niet volledig.

    13. Persoonsgegevens

    Met de betaling aanvaardt de Klant het 'Handvest gegevensbescherming' en bevestigt deze er kennis van te hebben genomen.

    Uw persoonsgegevens worden door de Groupe COURIR uitsluitend verzameld in het kader van de levering van de dienst waarop u zich geabonneerd heeft.

    Overeenkomstig de Franse wet op de gegevensbescherming en de Europese regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens (GDPR) heeft u recht op toegang, herroeping en bezwaar, evenals het recht op verwijdering van uw persoonlijke gegevens.

    Oefen uw rechten uit door toegang te krijgen tot de online service in de F FAQ of Mijn account - Persoonlijke Gegevens..

    14. Taal en toepasselijk recht

    Deze Algemene Gebruiksvoorwaarden zijn opgesteld in de Franse taal en vallen onder de Franse wetgeving.